fbpx

Köpvillkor

Köpvillkor

När du blir kund hos oss godkänner du våra köpvillkor. För att bli kund hos oss på Healthy Foodbox måste du vara över 18 år.

En beställning görs genom att registrera dig via vår hemsida www.healthyfoodbox.se. Du ansvarar för att uppgifterna vid registreringen ska vara korrekta och är skyldig till att hålla dessa uppgifter uppdaterade om ändringar ske. Du ansvarar även för att dina inloggningsuppgifter inte ska spridas vidare.

Behandling av personuppgifter

Du som kund ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter under ”Mitt konto” på vår webbsida, detta i syfte att Healthy Foodbox ska kunna fullfölja sina åtaganden. Healthy Foodbox ansvarar inte ifall dina kunduppgifter är felaktiga, såsom fel portkod, telefonnummer, mailadress samt fel leveransadress.

När du handlar hos oss på Healthy Foodbox accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att bearbeta din beställning. Vi ger aldrig ut dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund

Healthy Foodbox är ansvarig för användningssättet av personuppgifterna som du lämnat till oss som kund. Vi behöver dina personuppgifter för att kunna hantera din beställning och använder endast

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna behandla din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Frakten/ Avhämtning

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela en viss information med chauffören för utkörning. Den informationen som delas är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. Mobilnummer och portkod kan även komma att delas med chauffören.

Vid val av avhämtning så kommer förnamn, efternamn, mobilnummer och ev. information att delas med personalen som ansvara utlämningen av beställning. Vi har Handlar ´n i Bremerlyckan som samarbetspartner som ”Pick Up” station. Vänligen se butikens öppettider.

Kundens ansvar för att kontrollera innehåll utifrån kundens eventuella särskilda behov eller matallergier

Vi på Healthy Foodbox använder oss endast av glutenfria och laktosfria produkter och förlitar oss på leverantörernas egen märkning av de produkter vi använder. Däremot kan spår av nötter förekomma. Vi ansvarar inte för att anpassa våra leveranser efter unika kundbehov eller livsmedelsöverkänslighet.

Men Du som kund ansvarar själv för att läsa innehållsförteckningarna och att på egen hand byta ut de produkter som inte är lämpliga för eventuella särskilda behov eller önskemål. Vi rekommenderar kunder med en överkänslighet eller allergi att vara extra uppmärksamma eller vid osäkerhet att ta kontakt med oss.

Information om eventuella förändringar av pris och tjänstens innehåll

Healthy Foodbox äger rätten att genomföra förändringar beträffande pris och/eller tjänstens innehåll. Vid prisförändringar eller större förändringar om tjänstens innehåll meddelas denna information till berörda kunder om dessa via mejl eller telefon utifrån de uppgifter som lämnats vid registreringen.

Alla priser i anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms.

Ändring eller avbokning av leverans

Avbokning av leverans måste ske minst 5 dagar från bokat leveransdatum.

Vid stående beställning startas en löpande prenumeration med leverans 1 gång i veckan som standard eller enligt överenskommelsen. Stående leveranser hålls i minst 2 veckor innan du kan pausa eller avboka din beställning. Våra prenumerationer löper utan bindningstid och kan när som helst avbrytas.

Vi har ingen bindningstid hos oss på Healthy Foodbox däremot uppsägning av prenumeration måste ske innan brytpunkten för leverans (5 dagar) för att ingen extra debitering ska ske.

Du kan själv gå in på Mitt konto på vår webbsida och pausa eller ändra dina leveranser. Där kan du även byta eller lägga till önskad produkt fram tills angiven tid för ändringar senast söndagar kl. 00.00 Därefter ligger lagd order och inga återbetalningar görs.

Vid funderingar/önskemål/problem tveka inte att kontakta oss på info@healthyfoodbox.se så hjälper vi gärna dig.

Betalning

Hos Healthy Foodbox kan du smidigt välja att betala direkt med kort, Bambora eller med Swish.

Som ny kund lämnar du då dina kortuppgifter vid första registrering. Du ansvarar själv för att ha ett giltigt kort registrerat, samt att det finns medel på kortet för den beställda leveransen.

Vi förbehåller oss rätten att göra kreditkontroll vid fakturaköp, och vid anmärkningar neka faktura och makulera order.

OBS! Beställning som görs via andra kanaler kommer en E-faktura att skickas ut till beställaren.

 

Leverans

För närvarande kan vi erbjuda leverans inom Kalmar med omnejd. Ange ditt postnummer via vår webbplats för att se om vi kör till ditt område. Finns inte ditt postnr inlagt i vårt system var vänlig att kontakta oss för leverans alternativ. Leverans sker till din dörr på den leveransadress som du anger vid registrering. Tid för leverans för privatkunder sker söndagar mellan kl. 8.00-12.00.

Företagskunder sker leverans mellan kl. 8.00-12.00 på måndagar till ditt företag/jobb.

Om du som kund inte är hemma vid tidpunkten för leverans och du inte finns tillgänglig på mobil transporteras maten tillbaka till vårt avhämtnings ställe (Handlar ´n i Bremerlyckan) och du som kund har ansvaret att hämta ut maten där.

Våra kylvaror levereras i en obruten kylkedja, vilket innebär att färskvarorna hålls kylda under hela transporten.

Vid oförutsedda händelser och/eller besvärliga väderförhållanden kan transportören i undantagsfall komma att leverera efter utsatt tid.

Healthy Foodbox förbehåller sig rätten att ställa in eller avboka leverans om kunden angivit felaktiga uppgifter vid registrering eller vid annan omständighet utanför rimlig kontroll för Healthy Foodbox. I sådana undantagsfall meddelas du som kund om detta snarast möjligt.

Misslyckad leverans

Utifall att felaktig information (adress, portkod, telefonnummer, leveransinstruktioner) har meddelats oss som gör att transportören inte kan fullfölja leverans till dörr.

Som alternativ finns även möjlighet för upphämtning hos Handlar ‘n i Bremerlyckan i Kalmar eller efter överenskommelse med Healthy Foodbox kundservice genom info@healthyfoodbox.se

Leveranskostnad avser ett leveransförsök och återbetalas ej vid misslyckad leverans. Matlådorna kan då hämtas upp på Handlar ‘n i Bremerlyckan.

 

Reklamationer och feedback

Vi vill att du ska vara nöjd! Om det skulle vara något fel på en måltid eller annan Vara som levererats till dig, ber vi dig kontakta oss omedelbart via info@healthyfoodbox.se eller de kontaktuppgifter som anges på Healthy Foodbox hemsida. Så snart som möjligt efter att vi mottagit din reklamation eller åsikt granskar vi ärendet för att identifiera problemet med syfte att finna en lösning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Nöjda kunder är viktigt för oss på Healthy Foodbox.

Vår ambition är att så snabbt som möjligt upprätta en personlig kontakt och på bästa sätt lösa eventuella situationer som uppstått.

Vårt ansvar vid eventuell reklamation begränsas till varans värde och eventuella returkostnader. Likaså krävs att en reklamation måste göras inom 6 dagar efter leveranstillfälle.

Healthy Foodbox förbehåller sig rätten att avgöra vad som anses vara en lämplig lösning i varje enskild situation.

Vi är tacksamma för all feedbeack. Tveka inte och mejla oss på info@healthyfoodbox.se.

Vi använder cookies. Accepterar man inte cookies från vår webbplats i sin webbläsare kommer flera av funktionerna på webbplatsen inte att fungera, t.ex. Mina Sidor. Detta eftersom webbplatsen kommer tycka att det är en ny besökare vid varje besök av sidorna på webbplatsen.  Lär dig mer